Reasons I Prefer Books To Blogs

Musím sa priznať, že kedysi som blogy čítala nesmierne rada, oveľa radšej, než dnes. V uložených sledovaných blogoch som mala vyše päťdesiat obľúbencov a desiatky ďalších uložených v záložkách a nevedela som si svoj deň predstaviť bez toho, aby som si prečítala všetky nové články, ktoré pribudli od mojej poslednej návštevy, a zanechala komentár.
Dnes je môj follow na štrnástich (!) blogoch, z ktorých skutočne čítam asi päť (!!) a pravidelne nekomentujem ani na jednom (!!!). A dokonca aj z tých štrnástich by som dokázala spraviť zoznam možno ôsmych, ktoré sú pre mňa ešte reálne zaujímavé.
Zaujíma vás, prečo je to tak? Mňa to tiež zaujímalo, pretože som sama nevedela vysvetliť, prečo som stratila záujem a prestali ma blogy baviť. A tak som sa zamyslela, navštívila blogy, ktoré ma kedysi bavili a podarilo sa mi na to prísť.


V niektorých prípadoch mi autorka blogu prestala byť sympatická po tom, čo prešla životnou a osobnostnou zmenou. To sa jednoducho stáva, je to prirodzené a nehovorím to ako výčitku. Aby ste si to vedeli lepšie predstaviť uvediem príklad kočky, ktorá písala o kozmetike, móde a živote a jej prejav bol naozaj skvelý. Neskôr sa rozišla s priateľom a jej články boli v 95% o tom, aká je smutná, ako sa márne snaží nájsť nový vzťah, ako chodí na zoznamovacie žúrky. Časom sa to prehuplo až v náštevy swingers party a erotických veľtrhov, čo by samo o sebe mohlo byť zaujímavé (veď prečo nie, že? ;)), no jej prejav sa takisto zmenil spôsobom, ktorý mi bol vyslovene nesympatický.

Niekedy mi stačí blog otvoriť, prečítať si prvý článok a vidieť, že slečna skutočne nevie, čo znamená pravopis. Isteže, každému sa môže stať, že spraví nejakú chybičku, vypustí písmenko či napíše zle i alebo y. No ak niekto píše názvy dňov v týždni veľkým písmenom, slovosled je katastrofálny v každej jednej vete, každá druhá je ukončená "..." a článok od povedzme 23-ročnej slečny vyzerá, akoby ho písala osemročná školáčka, neexistuje pre mňa dôvod, pre ktorý by som blog čítala pravidelne, akokoľvek by bol zaujímavý.

Takisto mi veľmi prekáža, keď sú na blogu reklamy. To, že ich musím trpieť na youtube je jedna vec a podarilo sa mi na ňu ako-tak zvyknúť, no na blog to podľa mňa nepatrí. Najmä keď sú to reklamy na Aliexpress, Trivago, Notino či nejaké spodné prádlo, ktoré vídam stále a všade a už mi lezú hore krkom. Keďže neviem, do akej miery môže blogerka ovplyvniť, aké reklamy sa budú na jej paneloch zobrazovať, nemôžem ani povedať, že by bolo fajn ustrážiť si výber. Je mi ale jasné, že vzhľad reklám (ktorý je väčšinou ako päsť na oko) ovplyvniť určite nemôžu a o to je to podľa mňa horšie. Rovnako ako neviem, aký príjem majú z týchto reklám, no vždy som sa chcela spýtať, či im tých pár centov (či eur) za to naozaj stojí...


Dobre, toto všetko sú ale skôr problémy vzhľadu, keď to tak môžem povedať, a predsa len kľúčový je najmä obsah. Aké veci mi prekážajú tam? Keď blogerky berú svoj blog len ako nástroj na obohatenie sa či už o nejaké to euro alebo produkt.
Ja som tiež kedysi mala rôzne spolupráce, vďaka ktorým som dostala za články čo-to zaplatené, no po zopár takto sponzorovaných článkoch som to ukončila, pretože som si uvedomila, že mi to zasa až tak veľa nedá a keď je to na úkor blogu, skutočne mi to za to nestojí. A produkty, nuž, každá ich rada dostávame a ktorá hovorí, že nie, klame. No je rozdiel, keď beauty blogerka dostáva kozmetiku, fashion blogerka oblečenie a keď blogerka s rádoby beauty & lifestyle zameraním píše recenziu na nekvalitný peračník či peňaženku, prípadne vzorky sprchového gélu.

Takisto nemám rada, keď sa toto spolupracovanie zvrhne v to, že na blogu už nie sú iné články než tie, ktoré autorka "dlhuje" firmám za produkty, prípadne že sú tam len reporty z blogerských akcií a novinkové články s tým, čo jej prišlo od firiem. Úprimne ma to nebaví a radšej si to prečítam u niekoho iného, kto tam tiež bol, tiež to dostal a tiež to testoval a píše o tom na ozvláštnenie bežne už tak zaujímavého obsahu.

Samozrejme nemôžem v žiadnom prípade tvrdiť, že ja som bez chýb a že u mňa by ste nič z tohoto nenašli (i keď by som bola nesmierne rada, keby som to mohla tvrdiť). Jednoducho sa každý stále učíme a posúvame smerom, o ktorom si myslíme, že je pre nás správny.
Ja som počas celého môjho blogovacieo obdobia robila tiež poriadne hlúposti, ktoré teraz ľutujem a viem, že ich ešte mnoho urobím, no som rada aspoň za to, že som sa vďaka tomu naučila definovať veci, ktoré mi prekážajú natoľko, že sa im chcem vyhnúť čo najdlhším oblúkom. Či už som sa učila z chýb iných alebo mojich vlastných...

5 komentárov

  1. Já sleduji více blogů, ale pravidelně čtu už podstatně menší číslo (ale Tvůj blog je mezi nimi, však víš:-)). Ty důvody jsi vystihla úplně přesně, z mého pohledu je to fakt, že blog, který nenavštěvuji prošel jakousi změnou, která zapříčinila to, že dotyčný blog už mi nedával to co dřív, přestal pro mně být přínosný, bavit mně..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti krásne, iste že viem ♥ myslím, že si moja najpravidelnejšia čitateľka :))
      Je to tak a povedala by som, že sa to stáva celom bežne, že sa udejú na blogoch zmeny, ktoré nie každý s radosťou víta.

      Odstrániť
  2. S týmto sa stotožňujem aj ja. Čas od času si robím taký tichý večer, kedy si v pokoji a kľude prejdem všetky blogy, ktoré odoberám, na každom z nich si prečítam pár článkov a zvážim, či má ešte daný blog baví. Ak nie, odber ruším, zbytočne by mi (pre mňa) nezáživné články zapĺňali miesto medzi novinkami. Je naozaj smutné a hlavne je to veľká škoda, ak sa z dobrej blogerky stane podradná blogerka. Mnohé sa takto zmenili keď ochutnali spolupráce. Zrazu zistili, že je fajn dostávať veci zadarmo (lebo presne ako píšeš - naozaj je to fajn, nebudeme si predsa klamať) a "vlastnú tvorbu" odsunuli na vedľajšiu koľaj. Ja rozumiem, že občas je to neúmyselne, človek má veľa povinnosti a na vlastné recenzie nie je čas, ale tie platené/bartrové je firme "dlžný" a tak to chce mať čím skôr z krku, ale potom sa presne vytvára ten dojem, že blog je už len o spoluprácach a čitateľa to pochopiteľne odradí. Čo ja ešte neznášam je, ak blogerka nepriznáva spolupráce. Ak jej nemôžem veriť ani v takej maličkosti, či si ten krém za 5€ kúpila sama, alebo ho dostala od firmy, ako môžem veriť jej recenzii? Spolupráce podľa mňa vôbec nie sú zlé, práve naopak, dávajú nám príležitosť vyskúšať veľmi veľa produktov a tým pádom vieme aj lepšie poradiť svojim čitateľkám (teda ak blogujeme pre radosť, nie iba pre produkty zdarma). Ale priznať sa, že som niečo dostala od firmy je podľa mňa základ slušnosti nielen voči firme, ale hlavne voči čitateľovi. Ja mám všetky články, ktoré boli sponzorované produktami zdarma (platené som zatiaľ nemala žiadne :D ) označené veľkým ďakovným bannerom na konci článku, ktorý je podľa mňa milý, nesie jasný odkaz ("produkt do tejto recenzie som dostala zadarmo") a zároveň čitateľa neruší. Čo si ale všímam, veľa blogerok (a youtuberok) spolupráce nepriznáva, čo vyznieva ešte viac komicky, ak v jeden týždeň alebo v rozmedzí dvoch týždňov vyjde o tom produkte povedzme 10 ďalších článkov, v ktorých je uvedené, že je to spolupráca (obzvlášť smiešne je to keď produkt ešte nie je ani v predaji alebo sa predáva pár dní, ale baba ho už mesiac testuje) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti za komentár a za názor, Zuzi. Vidíš, túto chybu robím aj ja, to s tým priznávaním spoluprác. Samozrejme mi nerobí problém napísať toto som dostala / toto som si kúpila, no často na to zabudnem :D Navyše, kedysi som to v článkoch písala a zdalo sa mi to také násilné, takže sa asi najskôr inšpirujem tebou a vytvorím si nejaký banner, to ďakujem pekne za tip :)

      Odstrániť
    2. Ja som zo začiatku tiež ďakovala len nejakou vetičkou v úvodnom texte, ale potom mi to už prišlo rušivé, tak som zvolila poďakovanie formou banneru, ktorý je až na konci článku a nezavadzia tam, ale zároveň je jasne viditeľný. Akurát som spravila spočiatku chybu, že som ho nevytvorila s priehľadným pozadím, takže akonáhle som mala na blogu iné než biele pozadie, už to nevyzeralo dobre a banner som odtiaľ stiahla. Ale už ho mám pár mesiacov znova na blogu a konečne s priehľadným pozadím, takže bude použiteľný aj pri zmene designu blogu :-D

      Odstrániť